Opisy produktów w sklepie internetowym - jak tworzyć - ICOMMEDIA

Jak tworzyć dobre opisy produktów w sklepie internetowym ?

4 marca, 2020
Jak tworzyć dobre opisy produktów w sklepie internetowym ?

Aby odpowiedzieć sobie na pytanie zawarte w tytule tego artykułu, na początku warto zastanowić się nad tym, czym jest i jak funkcjonuje sklep internetowy. Jest to serwis umożliwiający kupowanie i sprzedaż produktów przez Internet.


Obecnie staje się coraz bardziej popularny ze względu na komfort i obniżenie kosztów sprzedaży. Ponadto daje możliwość szybkiego porównania cen u kilku dostawców. Taka forma handlu pozwala na rozreklamowanie oferty i dotarcie z nią do szerokiego kręgu potencjalnych odbiorców. Statystyki mówią same za siebie. Co raz więcej Polaków korzysta z zakupów w sieci, na co wpływ ma wygoda i oszczędność czasu. W sprzedaży produktów przez Internet kluczową rolę odgrywają teksty. Wiele osób prowadzących taką formę działalności zastanawia się jak sprzedawać poprzez treść.

Odpowiedzi jest kilka.

Wejdź w rolę odbiorcy i pisz jego językiem

Jedną z kluczowych kwestii jest ustalenie grupy docelowej produktów, do której będziemy dostosowywać treść. Pisz do swoich odbiorców językiem im znanym, którym komunikują się na co dzień. Zastanów się jakie upodobania posiadają i jakie cechy danego produktu najbardziej przypadną im do gustu, następnie mając je na uwadze opisz go ze starannością. Spróbuj wczuć się w rolę klienta i opisuj produkt w taki sposób, jaki przekonałby Cię do jego zakupu.

Pisz językiem korzyści i zagraj na uczuciach

Opisując dany produkt nie skupiaj się nadmiernej ilości przymiotników. Skoncentruj się raczej na opisie benefitów produktu, gdyż to najbardziej interesuje potencjalnych klientów. Warto pamiętać, aby przy opisie poszczególnych cech danego produktu podać korzyść jaką dzięki nim odniesie jej przyszły użytkownik. Nie wystarczy napisać, że spodnie są obcisłe i posiadają wysoki stan, trzeba dodać, że dzięki temu będziesz w nich wyglądać kobieco i szczupło.

Pisz krótko i na temat

Nie o ilość chodzi, ale o jakość. Pisz konkretnie i na temat. Szczególną uwagę przy opisach zwracaj na potrzeby, które zaspokoi Twój produkt. Unikaj przechwalania się i nadmiernych, niepotrzebnych treści. Skup się na konkretnych cechach produktu i na korzyściach, które klient może osiągnąć dzięki posiadaniu danej rzeczy.

Dbaj o przejrzystość i estetykę tekstu

Zatroszcz się o wygląd tekstu. Podziel go na akapity. Ważne informacje pogrubiaj lub wypunktuj. Nie stosuj pisma drukowanego. Krótki, spójny i przejrzysty tekst zachęca do zapoznania się z nim i poświęcenia na to swojego czasu. Pomaga również odnaleźć ważne informacje szybko i w łatwy sposób.

Dbaj o poprawność językową, zasady ortografii, interpunkcję i stylistykę

Nawet najlepsze teksty pod względem marketingowym mogą wiele stracić na jakości, gdy będą zawierały różnego rodzaju błędy. Zakwestionują profesjonalizm i sprawią, że potencjalny klient straci zaufanie do sklepu oraz jego asortymentu.

Nie powinieneś:

  • Kopiować opisu produktu z innych sklepów i stron konkurencyjnych, gdyż powinien być oryginalny. Tylko wtedy ma szansę zaistnieć i dotrzeć do określonego grona odbiorców.
  • Opisywać tego, co wyraźnie widać na zdjęciach produktów.
  • Tworzyć opisów długich, nudnych i bezwartościowych.

Masz pytania zadzwoń: +48 601 162 666